Handelsbetingelser & Persondataloven GDPR

 

Handelsbetingelser

1. Kundeservice

Hvis du vil bestille eller returnere en vare, eller hvis du har spørgsmål om vores produkter, fragt eller garantier, kan du kontakte os telefonisk eller sende os en mail på info@cleanmanagement.dk
Du kan bestille varer døgnet rundt her i vores netbutik.


2. Priser og betaling

Alle priser er eksklusive fragt og moms. Emballage og eventuelle palle omkostninger er inkluderet, med mindre der ønskers en helt specific håndtering af forsendelsen. Har du større forespørgsler eller behov? Rekvirer et tilbud!
Hvis du er ny kunde hos os og bestiller en vare udenom vores net-butik, foretager vi altid et kreditcheck, hvis du ønsker at betale mod faktura.
Betalingsfristen er 8 dage netto med mindre andet er aftalt. Morarenten er 3 % pr. måned.


3. Reklamation

Du har ret til at reklamere i op til 2 år efter et køb. Hvis du reklamerer mere end 6 måneder efter dit køb, er det dog dig, der skal påvise at fejlen eller manglen er opstået som følge af en produktionsfejl.
Køberens lovmæssige rettigheder påvirkes ikke af aftalen.


4. Hurtig levering

Lagervarer, som bestilles på hverdage før klokken 14, leveres 1-3 hverdage herefter, afhængigt af leveringsadressen. Leveringstiden vil fremgå af ordrebekræftelsen. Kontakt os, hvis du vil have oplyst det nøjagtige leveringstidspunkt for dit produkt.

Husk at det altid er din pligt som modtager straks ved modtagelsen at kontrollere, at det er den korrekte vare du har modtaget. Hvis du ikke har modtaget den bestilte vare er det din pligt straks og senest en uge efter modtagelsen at informere Clean Management om dette. Clean Management vil herefter for egen regning bringe forholdet i orden. Hvis du har købt varen med videresalg for øje er det dit ansvar at kontrollere, at det er den korrekte vare du sender videre til din kunde.


5. Fragt

Når du bestiller direkte fra vores web-side beregnes fragt automatisk og tillægges din pris i indkøbskurven. Vores lager tilstræber altid at sende varerne så optimalt som muligt.

Hvis varerne bliver beskadiget under transporten
Vi bærer risikoen for varerne frem til leveringsadressen. Hvis ulykken er ude, skal du notere transportskaden direkte på fragtbrevet og kontakte os inden for syv dage.

Hvis leverancen er omfattet af din fragtaftale, bærer du risikoen og skal selv forsikre dine varer.

Du har 14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos Clean Management har du 14 dages retur- og fortrydelsesret. Kravet er, at du returnerer de ubrugte produkter i originalemballagen i uskadt tilstand, da vi i modsat fald foretager et fradrag. Bestil altid en prøve først, hvis du har brug for store mængder. Du betaler selv den fulde returfragt.
Der vil i forbindelse med returnering af fejlbestilte produkter opkræves et lille gebyr til håndtering af varen.


Clean Management tager forbehold

I særlige tilfælde, herunder ved ændringer af produkter og råmaterialer eller store valutaudsving, kan vi være tvunget til at foretage prisændringer. Den pris, der fremgår af ordrebekræftelsen, er den gældende.
Alle varer ejes af Clean Management, indtil de er betalt.
Der kan forekomme farveafvigelser af tryktekniske årsager.
Clean Management forbeholder sig ret til produkt- og konstruktionsændringer.
Clean Management tager forbehold for hændelser, der ligger uden for selskabets kontrol (krig, jordskælv, oversvømmelser etc.), såkaldt force majeure.
Clean Management tager forbehold for, at et produkt kan blive udsolgt eller udgå af sortimentet. Vi kan i disse tilfælde oftest tilbyde et erstatningsprodukt.
Clean Management tager forbehold for eventuelle trykfejl.

 

 

 

Persondataloven - GDPR

Ekstern procedure for anvendelse af persondata

 

Anvendelse af persondata

I forbindelse med salg af produkter, vil Clean Management ApS (fremadrettet beskrevet som CM) behandle dine personoplysninger. CM anvender dine personoplysninger til flere forskellige formål. Enten fordi, at de er nødvendige at behandle, eller fordi CM har en berettiget interesse i at behandle dine oplysninger til bestemte formål. Nedenfor har vi oplistet en række af de formål, hvor CM har brug for at behandle dine personoplysninger.

Udgangspunktet for CM’ persondatabehandling i forbindelse med salg af produkter er, at CM er dataansvarlig, idet det er os, der beslutter til hvilke formål og med hvilke hjælpemidler, behandling af personoplysninger skal ske.

Det er vigtigt at understrege, at CM kun indsamler personoplysninger til bestemte formål og at dine personoplysninger ikke opbevares i en periode, som er længere end nødvendigt i forhold til det konkrete formål.

 

Oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger mv.

 


1. Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

 

Clean Management ApS

Maglemosevej 14

4100 Ringsted

CVR 31172489

Telefon: 22113690

info@cleanmanagement.dk

                                                      


2. Kontaktoplysninger på databeskyttelsesrådgiveren

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du altid velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.

Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver på følgende måder:

 

  • På e-mail: info@cleanmanagement.dk
  • På telefon: +45 2211 3690
  • Ved brev: Clean Management, Maglemosevej 14, 4100 Ringsted


3. Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

 

  • For at kunne ekspedere din ordre

Vi har brug for dine personlige oplysninger som eksempelvis, navn, adresse, e-mail, telefonnummer, betalingsoplysninger og IP for at kunne oprette dig som kunde, for at kunne ekspedere din ordre/fremtidige ordrer. Vi skal også kunne komme i kontakt med dig såfremt der måtte være spørgsmål i forbindelse med håndtering af ordrer ved levering.

Derudover er det nødvendigt for CM at behandle dine personoplysninger til administration af dit kundekort i forhold til vores mulighed for løbende at kunne vedligeholde informationer omkring dit kundeforhold, samt yde den rette vejledning i forhold til salg af produkter og services.

  • Til kommunikation om dine produkter og tjenester hos os

Vi behandler og opbevarer også identifikationsoplysninger om dig for at kunne kommunikere med dig i forbindelse med dine køb eller dine fremtidige ordrer/services hos os.

  • Til markedsføring

Vi anvender dine personoplysninger, når du har givet os samtykke til, at vi må kontakte dig med henblik på, at vi kan holde dig opdateret med gode tilbud, nyheder, inspiration til produkter og, samt konkurrencer.

Hvis du fortryder dit samtykke, kan du til enhver tid vælge at trække det tilbage ved at kontakte CM. ( Michael Sørensen er dataansvarlig hos CM).


4. Modtagere af oplysninger

CM gør brug af samarbejdspartnere i en række forskellige situationer. Når vi anvender samarbejdspartnere, kan vi have behov for at dele dine personoplysninger med dem. Vores brug af samarbejdspartnere er typisk med henblik på at understøtte vores forretning f.eks. i forbindelse med administration, markedsføring og transport/levering af dine varer.

De samarbejdspartnere, som vi gør brug af, er databehandlere, leverandører, rådgivere og pengeinstitutter og fragtselskaber

Når vi deler dine oplysninger med vores samarbejdspartnere, sikrer vi de nødvendige garantier og sikkerhedsforanstaltninger. Dette gør vi ved at lave en såkaldt databehandleraftale med dem. Gældende er at de firmaer vi bruger som samarbejdspartnere alle er selvstændige virksomheder, der selv er underlagt persondataloven og derfor bærer ansvaret for at overholde gældende regler om persondata

 Vores samarbejdspartnere består af følgende databehandlere:

  • Conversio Aps, Hermodsvej 18 C, 8230 Aabyhoej, CVR 34481016
  • Salecto Aps, Hermodsvej 18 C, 8230 Aabyhoej, CVR 36976969
  • IEX Aps, Herstedvang 7A,2th., 2620 Albertslund, CVR 35527710
  • PP Jensen, Dyssegaardsvej 27, 4100 Ringsted – CVR 29831904
  • DACHSER SE, Thomas-Dachser-Str.2, D-87439 Kempten, Tyskland
  • Visma e-conomic a/s, Langebrogade 1, 1411 København K, CVR 29 40 34 73

 Herudover har vi en række øvrige samarbejdspartnere, som vi lejlighedsvist kan have behov for at dele oplysninger med. Dette drejer sig om leverandører, rådgivere og pengeinstitutter.


5. Overførsel til modtagere i tredjelande, herunder internationale organisationer

Vi vil ikke overføre dine personoplysninger til modtagere uden for EU og EØS.


6. Hvor dine personoplysninger stammer fra

Dine personoplysninger stammer fra de oplysninger, som du har givet os i forbindelse med oprettelsen af din webordre.

Vi gemmer oplysninger, som vi har fået fra dig, da du oprettede dig som kunde og andre oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med at kunne ekspedere din ordre/dine ordrer.


7. Opbevaring og brug af dine persondata

Vores opbevaring og brug af dine persondata sker kun på et lovligt grundlag. Det vil sige, at vi behandler dine persondata efter et af følgende kriterier:

  1. Samtykke, som du har afgivet i forbindelse med oprettelse af din ordre. Du kan altid vælge at trække dette samtykke tilbage. CM indhenter f.eks. dit samtykke, hvis du er interesseret i at modtage vores nyhedsbrev, eller som ovenstående beskrevet i forbindelse med indhentning af relevant data til brug for at kunne identificere dig som bruger og i den forbindelse at kunne registrere dine køb eller services du har efterspurgt.

Vi opbevarer kun dine oplysninger så længe, det er nødvendigt. Herefter slettes eller anonymiseres dine data. Perioden afhænger af karakteren af oplysningerne og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Dine oplysninger vil automatisk blive slettet 5 år efter din sidste booking.


8. Retten til at trække samtykke tilbage

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.


9. Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

 

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

 

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

 

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

 

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysninger – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

 

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.

Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

 

Ret til at transmittere oplysninger

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindelig anvendt og maskinlæsbart format, samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

 

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.


10. Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

 

 

  • +45 2211 3690
  • ms(A)cleanmanagement.dk
KONTAKT OS